Nástěnná EV
Nabíjecí stanice pro elektromobily jsou ideálním doplňkem Vaší FVE - dobíjejte svůj elektromobil doma či v zaměstnání a vysmějte se řečem o nedostatečné nabíjecí kapacitě! Levněji cestovat už prostě nejde...
Nabíječky pro elektromobily jsou zařízení, která slouží k dobíjení baterií elektromobilů. Tyto nabíječky mohou být různých typů a mohou nabíjet elektromobily různými rychlostmi. Nabíječky se obvykle dělí na AC a DC nabíjení.
#ShowMore#
AC nabíjení znamená, že elektromobil je připojen k běžné domácí nebo veřejné elektrické síti. V tomto případě se elektromobil dobíjí z napětí 230V/400V a frekvence 50/60 Hz - měnič na DC napětí je součástí vozu. AC nabíjení se obvykle používá pro pomalejší nabíjení elektromobilů, které trvá několik hodin. Pro 230V je to z běžné elektrické zásuvky na zdi, pro 400V pak z tzv. wallboxu.
DC nabíjení znamená, že elektromobil je připojen k rychlonabíjecí stanici, která umožňuje rychlejší nabíjení elektromobilů. Tyto nabíječky pracují s vysokým napětím a proudem, a umožňují dobíjení elektromobilů v řádu několika desítek minut. DC nabíječky jsou obvykle instalovány na čerpacích stanicích a v nákupních centrech.
Existují různé typy konektorů pro nabíjení elektromobilů. Některé z nich jsou specifické pro určité značky elektromobilů, zatímco jiné jsou univerzální. Některé z nejčastějších typů konektorů jsou:
-
Type 1 (J1772): Tento konektor se obvykle používá v USA a Japonsku. Je to AC konektor s výkonem až 7,2 kW, u nás se s ním prakticky nesetkáte.
-
Type 2 (Mennekes): Tento konektor se používá v Evropě. Je to AC konektor s výkonem až 11-22 kW.
-
CCS (Combined Charging System): Tento konektor kombinuje AC a DC nabíjení. Používá se hlavně v Evropě a umožňuje nabíjení s výkonem až 350 kW.
-
CHAdeMO: Tento konektor se používá hlavně v Japonsku a umožňuje DC nabíjení elektromobilů s výkonem až 62,5 kW.
-
Tesla Supercharger: Tento konektor je specifický pro elektromobily značky Tesla. Umožňuje nabíjení elektromobilů s výkonem až 250 kW.
Kompletní přehled zde: